Witam.To drugi poradnik z serii "Poradnik Simowego Reżysera". W dzisiejszej notce napiszę, jak uzyskac ciekawe ruchy kamerą.
Niektórzy chcieliby w swoim simowym filmie zastosować interesujące ruchy kamerą. Jednak niekiedy nie wiedzą jak to zrobić.
1. Ten sposób pozwoli nam automatycznie przenieść się z punktu A do punktu B.
Te wszystkie triki robimy w trybie TAB!
1. Układamy sobie ujęcie.
2. Potem wciskamy CTRL i cyfrę 5,6,7,8 lub 9.
3. W ten sposób ujęcie się zapisze.
4. Przykład! Ujęcie fontanny - wciskam CTRL i 5
Potem chce aby widok z fontanny przeniósł się na ławkę. Ustawiam kamerę na ławkę i klikam CTRL i 6.
Cały czas jesteśmy w trybie TAB! Teraz wciskamy na V czyli zaczynamy nagrywać. Wciskamy na 5 a potem na 6. W ten sposób kamera samoczynnie się przemieści.
2. Poza tym mam jeszcze jeden sposób z kamerą. Chodzi o to, że można przekręcać nachylenie kamery. Nie wiem jak to inaczej nazwać ale powiem wam jak to zrobić:
1. Jesteśmy w trybie TAB.
2. Mamy już swój obiekt do nakręcenia.
3. Wciskamy SHIFT i klawisz W,A,S lub D.
4. W ten sposób zmienimy kąt nachylenie kamery.
Niektórzy chcieliby w swoim simowym filmie zastosować interesujące ruchy kamerą. Jednak niekiedy nie wiedzą jak to zrobić.
1. Ten sposób pozwoli nam automatycznie przenieść się z punktu A do punktu B.
Te wszystkie triki robimy w trybie TAB!
1. Układamy sobie ujęcie.
2. Potem wciskamy CTRL i cyfrę 5,6,7,8 lub 9.
3. W ten sposób ujęcie się zapisze.
4. Przykład! Ujęcie fontanny - wciskam CTRL i 5
Potem chce aby widok z fontanny przeniósł się na ławkę. Ustawiam kamerę na ławkę i klikam CTRL i 6.
Cały czas jesteśmy w trybie TAB! Teraz wciskamy na V czyli zaczynamy nagrywać. Wciskamy na 5 a potem na 6. W ten sposób kamera samoczynnie się przemieści.
2. Poza tym mam jeszcze jeden sposób z kamerą. Chodzi o to, że można przekręcać nachylenie kamery. Nie wiem jak to inaczej nazwać ale powiem wam jak to zrobić:
1. Jesteśmy w trybie TAB.
2. Mamy już swój obiekt do nakręcenia.
3. Wciskamy SHIFT i klawisz W,A,S lub D.
4. W ten sposób zmienimy kąt nachylenie kamery.